O Second Life

Krótka historia

Second Life powstał w 2003 roku. Firma została założona przez Philipa Rosedale’a, natomiast wydawcą i właścicielem praw jest Amerykańska firma Linden Research oraz jej przedstawicielstwo Linden Research United Kingdom (Wielka Brytania).

W ciągu dwóch lat od rozpoczęcia działalności liczba użytkowników Second Life osiągnęła ponad dziewięć milionów. Aktualnie w Second Life jest zgłoszonych kilkadziesiąt milionów użytkowników z całego świata.

W Second Life istnieje kilkadziesiąt przedstawicielstw Uniwersytetów (lista Uniwersytetów) gdzie prowadzone są oficjalne wykłady. Przeprowadzane są tu konferencje naukowe, jak również prowadzone są badania dotyczące, np. ludzkiej aktywności w Sieci, w tym przypadku uczestnictwa w  środowisku  graficznym 3d. Na temat Second Life powstało szereg opracowań naukowych, jak również napisano książki, które nierzadko zawierają osobiste treści wynikające z doświadczenia autorów.

Płatności

W Second Life wyróżnia się dwa rodzaje kont: darmowe i premium (płatne).
Przeglądarka (klient dostępowy – viewer) jest programem darmowym.

Wiele przedmiotów można nabyć za darmo. Oczywiście za wiele innych trzeba zapłacić. Można to uczynić walutą ze świata fizycznego bądź elektroniczną, pochodzącą ze świata Second Life, czyli Linden Dolarami, które są również wymienialne na walutę ze świata fizycznego.

W Second Life obowiązują te same prawa popytu i podaży, co w świecie fizycznym. Jedyną różnicą jest fakt, że  handel jest bardziej bezpośredni. Mówimy tu o modelu: Sprzedawca – Klient.  Bardzo rzadko stosowany jest model: Sprzedawca – Pośrednik – Klient.

Odsłuch